Politikens Lokalaviser

Effekten kommer, når man åbner for sit eget netværk

”En god tovholder og en struktureret agenda sikrer, at det ikke flyder ud i kaffesnak.”

”Jeg er der for forretning. Ikke for at få venner, og jeg har fået rigtig meget ud af det.” Så kort kan det siges, når Heidi Larsen skal fortælle om sine erfaringer med Netsøg.

Hun er teamleder for Politikens Lokalaviser i Charlottenlund, men har før det været projektleder i forbindelse med opstart af en ny erhvervsavis.

Professionel styring er afgørende for Heidi

Allerede før det første eksemplar var på gaden, meldte hun sig ind i netværket – og cirka halvdelen af omsætningen på den første udgivelse stammede fra det netværk, hun opbyggede gennem Netsøg.

”Jeg har prøvet rigtig mange netværk, men det her er virkelig professionelt styret. Det unikke ved Netsøg er, at der kun er en med fra hver branche,” erklærer Heidi og uddyber:
”Det giver den gensidige tillid, som gør, at man tør åbne op for sit eget netværk. En god tovholder og en struktureret agenda sikrer samtidig, at det ikke flyder ud i kaffesnak. Og handelstræf – det giver bare pote hver gang. Det er meget enkelt og effektivt.”

Man skal give for at få

Heidi Larsen har været heldig med at få ordrer meget hurtigt gennem netværket, selvom hun ikke mener, at agendaen er specielt salgsorienteret.
”Man skal ikke være anmassende, men jeg har fået taletid og lov til at fortælle, hvad jeg havde at byde på. Det er dog helt afgørende, at man også giver noget igen og bidrager med sit eget netværk. Gør du noget for en forretning den ene vej, så skal det nok komme tifold tilbage den anden vej,” siger hun.